25.4.09

FLYNYTT 25. og 26. april

Kråbøl

Mange hadde troen på en fin flytur på lørdag 25.april, det var helt fullt med biler både ved landinga og ved starten i Øyer. Anslagsvis 10-12 parraglider piloter og omlag 10 hangglider piloter fikk seg mange fine turer. Noen la ut på tur og nådde frem til Frya før vinden og forholdene stoppet videre fremdrift.



Søndag var Bjørn Nyfløtt, Morten Jensen, Erland Åmot og Stig Kampesveen oppe på Berget i Østre Gausdal. Dette er et flysted som ikke er så mye brukt, men etter dagens flyving så ble det bevist at her er det fine flymuligheter!



Utdrag fra loggboka:

Bjørn: Tok med med Morten og Erland til Berget for lokalflyging i hembygda vår. Laminær og marginal termikk. Moro å fly her igjen. De gromme forholdene kom da vi henta bilen.

Erland: !!STÆRE ARTIG!! Bjørn, jeg og morten tok turen til Berget i dag. Første turen ble en forlenget sklitur. Svakt løft, men bjørn klora til seg en halvtime. Så pakket vi ned igjen, og overskyet var det. Opp for og hente bil, og da står det jammen meg 6-7 ms rett inn! RIGGE!.. Jeg og Morten rigger, og like ettterpå kommer også Stig fra busteforhold i øyer. Når vi er ferdigrigget har det dabbet av litt og vi var vell ikke så veldig optimistiske...Kom meg fint ut og la meg bort etter åsryggen. Vinden økte og høyden med:) Knallfint hang ble det, ispedd termikk. Hanget gikk til nesten 1100moh. Flydde utover i dalen og tok ei boble opp til 1400, og da såg jeg hjemmat! Så da flydde jeg dit og landa:D Knallfin hangplass som hvertfall jeg skal bruke mer!!

Morten: JJJAAAAAAAAAAAAAA!:-)Flott dag i hjemlige trakter. Første tur ble sklitur på 5 minutter, deretter reiste vi opp igjen til start å fikk kjempeløft, først på hang, så på termikk lenger opp i luftlaget. Før vi startet i dag, sa Erland at han skulle fly hjem. dette er en gutt som holder sitt ord, så det gjorde han!;-) jeg kunne selvfølgelig ikke være dårligere, å landet 200m lenger nord. takk til Bjørn å Erland for en flotters dag!NB: første gang jeg flyr over mitt eget hustak:-) morro morro

0 Comments:

Legg inn en kommentar

<< Home